Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

Diamond Cosmetics swatches en review 8 december 2009

Filed under: Nagellak — Mien @ 17:56

Diamond Cosmetics is een Amerikaans cosmetica merk dat al sinds 1992 bestaat. De lijn bestaat uit diverse goedkope, maar kwalitatief goede producten: voornamelijk nagellak en -verzorging maar ook enkele lipproducten. Op http://www.diamondcosmetics.com zijn de flesjes nagellak te koop vanaf $2,-USD per stuk maar deze website verzendt pas internationaal bij bestellingen vanaf $250,-USD! Je kunt natuurlijk op andere webshops of eBay zoeken naar dit merk maar wat wel fijn is, is dat het Nederlandse Boozyshop.nl ook Diamond Cosmetics verkoopt. Hier zijn de keuren verkrijgbaar vanaf €3,95 maar je kunt ook kiezen voor een verrassingspakket waarvan je zelf de prijs bepaald: per €2,50 ontvang je dan een lakje en je kunt zelfs aangeven welke kleuren je al hebt dan houdt Maaike daar rekening mee.

Twee weken geleden heb ik mijn eerste bestelling geplaatst bij Boozyshop met fijne cosmetica cadeautjes en ik kon het niet laten om voor mezelf een verrassingspakket erbij te doen. Hartstikke leuk natuurlijk om het merk te leren. Wat ik zelf wel een beetje jammer vond was dat alle nagellakjes die ik ontving een beetje binnen de zelfde kleurfamilie vallen het zijn overigens wèl allemaal mooie kleuren maar ik had het iets leuker gevonden om wat meer variatie te hebben. Volgens mij stopt Maaike gewoon willekeurige kleurtjes in de pakketjes en is dat dus toeval. Ik kan jullie nu alvast swatches laten zien van 2 kleuren en een beetje meer vertellen over de nagellak maar ik heb ook nog 3 andere flesjes klaar staan om te swatchen.

Park Ave Purple
Park Ave Purple - plaatje van Diamond Cosmetics.com

Swatch Park Ave Purple
In Park Ave Purple is -in tegenstelling tot wat je bij de naam zou vermoeden- weinig paars te herkennen. Ik zou de kleur van dit creme-lakje eerder bechrijven als mix tussen fuchsia-roze en (bordeaux)rood. De kleur is in het echt net iets donkerder dan hier op mijn nagels maar toch net weer wat feller dan dat-ie in het flesje lijkt op deze foto waar ik 2 laagjes en een topcoat draag. Een mooie, net wat interessantere bordeaux-kleur voor de komende feestdagen.

Pink Starburst
Pink Starburst - plaatje van Diamond Cosmetics.com

Swatch Pink Starburst
Swatch Pink Starburst
Pink Starburst is een roze shimmer-nagellak met beetje een perzik-tint. De shimmer is erg fijn en doet me, waarschijnlijk mede dankzij de naam van dit lakje, denken aan sterren- of feeënstof. Ondanks de lichte kleur is Pink Starburst toch een opvallend kleurtje op mijn nagels en in 3 laagjes dekkend, je blijft wel een klein beetje het randje van je tips zien, maar ik vond dat niet storend.

Beide kleuren lakten erg fijn, echt het soort nagellak waarbij je nauwelijks iets hoeft te doen omdat de verschillende vegen waarin je de nagellak aanbrengt als het ware samensmelten. De consistentie is in mijn ogen dus helemaal goed: redelijk vloeibaar maar wel goed gepigmenteerd. Van PAP had ik ook een laagje kunnen gebruiken maar de kleur werd net wat intenser met het tweede laagje. Beide keren bleef de nagellak redelijk goed zitten en begon op de derde of vierde dag te bladderen. Zeker niet slecht dus maar ik ben ondertussen wel een beetje verwend geworden door m’n Zoya en China Glaze kleuren die bijna een week lang goed blijven.

Conclusie: De nagellak van Diamond Cosmetics is zeker een aanrader vanwege de prijs, het grote assortiment aan kleuren en omdat ze gewoon erg fijn lakken. Ik ga zeker nog eens een bestelling doen, na het zien van swatches van verschillende Nailpolish Bloggers ben ik namelijk erg benieuwd naar Monarch Masquerade, Chainmail Charm, Joust for Kicks, Hue are You?, Hi-Ho Silver, Midnight Passion, Royal Fool’s Gold, Never so ever Green en nog zo veel meer!

Hebben jullie Diamond Cosmetics al ontdekt? Welke kleuren staan bovenaan jouw verlanglijstje?

 

2 Responses to “Diamond Cosmetics swatches en review”

  1. Bianca Says:

    Ik ben ook erg benieuwd naar Hue are You?en Chainmail Charm. Kwam tussen de swatches van Scrangie die ik bekeken heb ook nog Decadence tegen, die lijkt me ook wel erg mooi. Wel grappig zo’n verrassingspakketje en de prijs is zeker aangenaam! Pink Starburst is trouwens ook wel erg mooi, lekker girly! ;-)

    • Mien Says:

      Ja, vooral die frost en shimmer kleuren van Diamond maken me erg nieuwsgierig, die zien er allemaal erg uniek en speciaal uit, daar hou ik wel van. Pink Starburst is inderdaad lekker girly en toch niet al te zoetsappig wat mij betreft.


Geef een reactie

