Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

Holiday week review: The Body Shop Frosted Sparkle Eye & Cheek Palette 02 23 december 2009

Filed under: Make-up reviews en swatches — Mien @ 14:36

The Body Shop - Frosted Sparkle Eye & Cheek Palettes

The Body Shop brengt elk jaar een speciale make-up collectie uit rond de feestdagen, dit jaar is dat de Frosted Sparkle lijn. Zoals de naam al doet vermoeden komen daar een aantal glinsterende items in voor zoals een sparkle-roller en glimmende mascara-eye liner duo’s maar er horen uit twee Eye & Cheek paletten bij waarvan ik er hier 1 zal bespreken. Dit is wat The Body Shop over deze producten verteld:

Keep your color compact this winter with these convenient palettes each holding four eyeshadows and one cheek color. Sparkling, seasonal looks will be yours at the sweep of a brush.

■Each palette contains four smooth wet and dry Eye Colors and one complementary Cheek Color, along with a duo ended eye applicator and a handy mirror for easy application.
■With our versatile powder formulation, color can be applied dry or wet for a more intense color combination.
■Palette 01: A striking palette of lilac and silver shades including Lilac Shimmer, Frosted Silver, Violet Shimmer, Black Shimmer and Blush.
■Palette 02: A sultry palette of plum and chocolate shades including Caramel Shimmer, Pink Shimmer, Chocolate Shimmer, Plum Shimmer and Blush.

Beide paletten zijn verpakt in een fluwelen doosje dat dicht klikt door middel van een magneet en zijn te koop voor €24,-. Zo’n mooi doosje is natuurlijk ideaal om cadeau te doen en zo heb ik mijn paletje, met de warme kleurcombinatie, dan ook gekregen op 5 december. Ook de binnenkant van het palet is bekleed met diezelfde zwarte stof en nadeel is wel dat als er wat poeder opstuift tijdens het gebruik dat het aan de haartjes van de stof blijft hangen en dus niet zo gemakkelijk af te nemen is. De paletjes hebben geen naam maar alleen een nummer, zo is dit nummer 02. De blush heeft ook geen naam of beschrijving maar de vier oogschaduws zijn genoemd naar hun kleur.

The Body Shop - Frosted Sparkle Eye & Cheek Palette - 02 Warm Caramel/Chocolate
The Body Shop - Frosted Sparkle Eye & Cheek Palette - 02 Warm Caramel/Chocolate

01 Blush: Een koraal-roze blush met heel fijne gouden shimmer erin. Ondanks dat de kleur in het paletje wat heftig leek voor mijn lichtje huidskleur is die juist erg flatues en het fijne is dat de kleur erg goed op te bouwen is voor een sterker of minder sterke blush.
02 Caramel Shimmer: De kleur heet ‘Caramel’ en dat zag ik er niet zo in totdat ik de kleur daadwerkelijk ging gebruiken. In het paletje doet deze kleur aan als een enigzins perzik-kleurige nude of highlight kleur maar op mijn huid komt die karamel-kleur meer naar boven. Dit is de meest ‘shimmerende’ oogschaduw van het stel.
03 Pink Shimmer: Een mooie neutrale roze glanzende oogschaduw die op veel verschillende huidskleuren een fijne basiskleur voor een oogschaduw-look zal zijn.
04 Plum Shimmer: Deze oogschaduw lijkt in finish het meeste op Pink Shimmer, het is namelijk ook meer een glanzende oogschaduw dan dat er daadwerkelijk shimmer in te vinden in. De kleur zelf houdt een beetje het midden tussen roestbruin en (licht) bordeaux rood.
05 Chocolate Shimmer: De glitter oogschaduw in deze set, eigenlijk lijkt dit een warme, mat bruine oogschaduw te zijn met gouden en bronzen glittertjes erin.

Swatches: The Body Shop - Frosted Sparkle Eye & Cheek Palette - 02 Warm Caramel/Chocolate
Swatches: The Body Shop - Frosted Sparkle Eye & Cheek Palette - 02 Warm Caramel/Chocolate
-Geswatched over een klein beetje vaseline in plaats van oogschaduwbasis
-De blush is wat sterker aangezet zodat de kleur goed te zien is, als je deze op je wangen aan zou brengen zou je natuurlijk een andere kwast gebruiken en de kleur wat meer vervagen.

Ik ben erg te spreken over de structuur van de verschillende oogschaduws in dit paletje: ze zijn allemaal prima gepigmenteerd, lekker zacht en lopen mooi in elkaar op je ogen. De laatste kleur -Chocolate Shimmer- is wat mij betreft de minste in de set gezien de matte finish is deze iets minder egaal maar zeker niet onvoldoende. Zoals je al hebt kunnen lezen ben ik ook blij verrast met de blush: deze geeft een erg mooie kleur af, terwijl het toch natuurlijk blijft en combineert goed met de oogschaduw uit dit Eye & Cheek palette, precies wat ik in een blush zoek.

Conclusie: Een mooi paletje om te krijgen en te geven waar je zeker veel gebruik van zal kunnen maken voor zowel zachtere als meer smokey-looks, door de finish van de oogschaduws erg geschikt voor de feestdagen. Wil je dit paletje nog op de kop tikken? Dan zou ik snel naar The Body Shop want vaak gaat de Holiday-collectie vlak na de kerst in de uitverkoop en is dan snel uitverkocht.

Ik wou toch nog even willen vermelden dat ik het andere palet met koele kleuren in de winkel heb bekeken en geswached en dat die mij persoonlijk wat tegenviel qua pigmentatie, zeker vergeleken met dit setje.

 

2 Responses to “Holiday week review: The Body Shop Frosted Sparkle Eye & Cheek Palette 02”

  1. drusilla Says:

    Oeh pretty!! Goede swatches, jammer dat het andere paletje niet zo goed gepigmenteerd is, die kleuren spreken mij meer aan maar die koop ik dan liever niet.

    • Mien Says:

      Ja dat vond ik ook, in principe dacht ik dat het eerste palet meer wat voor mij zou zijn, maar met het swatchen in de winkel sprong deze er juist uit! Maar ja, kan natuurlijk ook zo zijn dat de tester zo vaak gebruikt was dat er een vettig laagje op lag…. :(


Plaats een reactie