Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

FOTD: Ocean View 28 januari 2010

Filed under: Blauw,FOTD's,Groen — Mien @ 12:08

Het is alweer even geleden sinds ik jullie een FOTD heb laten zien. Vandaag is het er één met een verhaal erachter. Ik ben namelijk gek op blauw-groene kleuren en nu ik wat minder actief MAC’s collecties volg heb ik weer wat meer tijd om de kleuren die ik al heb te gebruiken. En tja, als je alles dan naast elkaar legt blijkt dat je toch wel een idioot aantal blauw-groene en groen-blauwe oogschaduws hebt, sommige lijken echt ontzettend op elkaar. En dan heb ik het alleen nog maar over alle kleuren van één merk, slik… En daar lag dan mijn uitdaging: een look maken met een groot aantal vergelijkbare kleuren om aan mezelf te laten zien dat ik ze allemaal met een reden gekocht heb. We zullen zien!!

22-01-2010: Ocean View
22-01-2010: Ocean View

Helaas had ik weinig tijd voor de foto’s en dus jammer genoeg geen flitsfoto’s gemaakt, dus die prachtige glans van deze kleuren missen we.

Miss Helen e/s base
MAC ‘Tilt’, ‘Aquavert’, ‘Surreal’, ‘Fashion’, ‘Steamy’, ‘Parrot’, ‘Contrast’, ‘Blue Storm’ e/s
Witte oogschaduw uit een palet als highlight (bleek helaas niet mat te zijn..)
MAC ‘Fly by Blue’ pg/l
MAC ‘Blacktrack’ f/l

MAC ‘Just a Pinch’ g/b
MAC ‘Spaced Out’ p/b

MAC ‘Not So Shy’ stlc

22-01-2010: Ocean View
22-01-2010: Ocean View
22-01-2010: Ocean View

En, wat denken jullie? Missie geslaagd, zit er genoeg contrast in deze look?

 

6 Responses to “FOTD: Ocean View”

  1. drusilla Says:

    Wauw ik vind hem heel mooi. Zoals Snookums laatst zei op het Lushious forum kan je met blauw al snel zo’n “kijk mij gaan met mn blauwe oogschaduw” effect krijgen en ondanks dat dit alleen maar blauw is vind ik dat toch niet bij deze look. Geweldig geblend ook.

    • Mien Says:

      Dank je wel! Er worden inderdaad al snel van die jaren 80 associaties gemaakt bij blauwe oogschaduw en als je zelf blauwe ogen hebt zou het ook not done zijn maar ik krijg juist vaak complimentjes met dit soort kleuren ;-)

      Blenden is trouwens heerlijk moeiteloos met zoveel kleuren die net een tintje verschillen!

  2. Menie Says:

    Super mooie look, geweldig geblend ook!

    Wat ik me nou altijd afvraag he…
    Waar láát jij al die kleuren op je oog?! hahahah
    Ik zie dan je productenlijst en dan vraag ik me af waar het allemaal zit!
    Kun je dat eens vertellen? ;)

    • Mien Says:

      Thanks Meen! Jaaa ik sta onderhand volgens mij wel bekend om mijn ellenlange product-lijstjes, maar deze spant wel de kroon, was natuurlijk ook wel een beetje het doel. Ik heb de blauwste kleuren langs de onderste wimperrand gebruikt, van binnen naar buiten: Parrot, Blue Storm en dan Contrast. Vanuit de binnenste ooghoek is het eerst Aquavert dan Surreal en Steamy. Daarboven, in de crease is het vanuit binnen Fashion en Tilt. Parrot zit zowel en de crease als op het lid in de buitenste hoek. Die is dan nog wat donkerder gemaakt met de het blauw dat ik vanuit de onderste wimperrand erin over heb laten lopen. Dat was alles volgens mij, haha, of heb ik nog wat over geslagen? Ik doe dat trouwens wel vaker: ook in de binnenste hoek van de crease een andere kleur aanbrengen en dan kom je vaak al snel op meer dan 4 verschillende kleuren uit.

  3. Beda Says:

    Very inspiring! You know, I love how the colors you used match the different colors I can see in your eyes, the third pic from the top is amazing.

    • Mien Says:

      Hey Beda, what a nice surprise to see you here! Funny how make-up pics can be universal and you can enjoy my Dutch blog :) Thanks for your lovely comments, when you get those standard make-up tips it’s usually said to be a no-no using the same color(s) e/s as your eyes, but I love using blues/greens and am glad to hear others like it too.


Geef een reactie

