Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

Swatch: Herôme WIC Casablanca 19 februari 2010

Filed under: Nagellak — Mien @ 22:38

Sinds kort heeft het welbekende nagel-verzorgingsmerk Herôme ook een complete lijn met gekleurde nagellak in hun assortiment. De zogenaamde World Inspired Colours-lijn bestaat uit een indrukwekkend aantal van 79 verschillende verzorgende kleurlakken. Zoals de naam van de lijn al doet vermoeden heeft Herôme zich laten inspireren door de levendige en kleurrijke wereld om ons heen, resultaat is een bijzonder interessant scala aan kleuren in het display, allemaal vernoemd naar een wereldstad.

De WIC nagellakken zijn voor €7,50 per stuk en €12,50 per 2 verkrijgbaar in de webshop van Herôme en bij verschillende drogisterijen in het land, waaronder Douglas en DA-Beauté.

Vandaag wil ik jullie Casablanca laten zien. De kleurswatch op de websites van Herôme en WIC doet dit bijzondere kleurtje echt geen eer aan. Het lijkt daar een saaie, grijzige kleur te zijn terwijl het in werkelijkheid een moeilijk te omschrijven tint is waarbij het woord ‘mauve’ nog het meest lijkt te passen, vergrijsd lila misschien? Sorry ladies, maar voor dit soort kleuren moet ik echt even uitwijken naar de Engelse termen: De kleur is vrij sheer en enigszins ‘muted’ en past wel bij de Mushroom-y trend van het afgelopen seizoen. Eigenlijk is dit een heel draagbaar en rustig lakje maar wel met een interessante twist, door die mauve-kleur maar ook doordat er een heel fijne gouden en roze shimmer door de kleur heen lijkt te zijn gewoven.

Herôme World Inspired Colours - Casablanca

Herôme World Inspired Colours - Casablanca

Ik zei eerder dat deze kleur vrij sheer is, maar in feite valt dat wel mee want hoewel ik op deze foto’s 4 laagjes draag, is de kleur hetzelfde als na het 3e laagje. Waarom ik Casablanca dan toch sheer noem is omdat de kleur ook heel goed als enkel laagje te dragen is. Je bent dan geen volledig dekkende kleur maar wel egale dekking en een leuk effect op je nagels. De volgende laagjes zijn dus niet om een egaler, mooiere gelakte nagel te krijgen maar echt om de kleur op te bouwen. Over de draagtijd kan ik het volgende zeggen: na 4 dagen was het weer tijd voor een andere kleur en heb ik ’t nog perfect ogende Casablanca weer van m’n nagels gehaald.

Wat mij betreft dus een fijne, werk-vriendelijke kleur die toch een plekje in het hart van nagellak-liefhebbers zal weten te veroveren en door de houdbaarheid ook daadwerkelijk een hele werkweek vol zal houden. Dit maakt mij toch erg nieuwsgierig naar al die andere kleuren van deze lijn. Het was een beetje moeilijk kiezen met dat grote assortiment maar jullie kunnen binnenkort in ieder geval nog swatches verwachten van Minsk en Toronto, de andere 2 aanwinsten van mijn eerste ‘WIC-shoppingspree’.

Hebben jullie ze al gespot in de winkel? Heb je direct wat aangeschaft of heb je je in kunnen houden en staan er nu Herôme lakjes op je verlanglijstje? Al favorieten of must-haves gespot? Let me know!

 

6 Responses to “Swatch: Herôme WIC Casablanca”

  1. drusilla Says:

    Ja gave kleur, die glitter vind ik erg mooi. Alleen zou ik hem zelf niet zo snel dragen. Denk wel dat ik binnenkort nog eens de kleurtjes van herome ga bekijken want ik vind de swatches die ik tot nu toe heb gezien erg mooi.

    • Mien Says:

      Moet je zeker eens doen, ze hebben echt zoveel verschillende kleuren: van standaard naturel, roze en rood tot paars, grijs en groen, creme, metallic en shimmer finishes, je vind vast iets naar je smaak en de kwaliteit is prima, zeker als je er 2 neemt voor 12,50 heb je een prima deal wat mij betreft. Ik ben echt verlief geworden op dat subtiele glittertje in Casablanca, pretty!

  2. wanncha Says:

    Heel mooi kleurtje dit :)


Geef een reactie

