Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

Tip: MakeUpGeek’s Inspiratie met Inspiratie-uitdaging 28 maart 2010

Filed under: Uncategorized — Mien @ 17:15

Hey meiden,

Vandaag ben ik iets ontzettend leuks tegen gekomen en dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. Zoals jullie misschien wel weten heb ik accounts op heel wat verschillende beauty en make-up-fora, waaronder Make-up Geek, het forum van Marlena. Eens in de zoveel tijd als ik er even rustig voor kan zitten ga ik naar zo’n forum en lees (en kijk) me weer helemaal bij in het ‘Looks’ of ‘FOTD’-gedeelte van zo’n forum. Ik vind het heerlijk om te zien wat anderen doen op het gebied van make-up en kreeg zo vaak ook weer nieuwe ideeën. Één van mijn favoriete onderdelen van zulke websites zijn dan ook de wedstrijden of uitdagingen die er gehouden worden  waarbij iedereen een look binnen een bepaald thema kan maken.’

Vandaag zag ik dat het MUG-forum met een nieuw soort uitdaging is begonnen. Ze noemen het ‘Inspiration with Inspiration’ (Inspiratie net inspiratie dus) en het werkt als volgt: aan het begin van het topic is een foto geplaatst, degene die geïnspireerd is geraakt door de foto claimt deze in het topic door het berichtje met de foto te ‘quoten’ en TAG erbij te schrijven. Deze persoon heeft nu 24 uur om een look te maken geïnspireerd door de foto, maakt vervolgens foto’s van deze look om in het topic te laten zien en post daar dan direct onder een nieuwe foto waar andere zich weer door kunnen laten inspireren. Hier zie je een voorbeeldje dat BeauteousBug -de bedenker van deze uitdaging- gemaakt heeft:

Inspiration with Inspiration voorbeeld

Dat klinkt misschien een beetje ingewikkeld als je het zo leest, maar neem gewoon eens een kijkje in het topic en je begrijpt vanzelf wat de bedoeling is. Het is echt een ontzettend leuk topic om te volgen, ook als je niet mee doet, maar als één van jullie een geïnspireerde look plaatst geef je me wel even een seintje toch? Lijkt me fantastisch om te zien!

Klik hier voor het ‘Inspiration with Inspiration’-thread op Make-Up Geek
Klik hier voor het Make-up Geek Forum
Klik hier voor de Make-up Geek Website

Ps. als je me op Make-up Geek wilt vinden zoek dan gewoon naar ‘Mien’.

 

3 Responses to “Tip: MakeUpGeek’s Inspiratie met Inspiratie-uitdaging”

  1. drusilla Says:

    Oh dit is erg leuk inderdaad, ik heb meteen het hele topic door zitten lezen. Misschien toch maar eens aanmelden :)

  2. Annigje Says:

    Wat leuk! Ik wilde eigenlijk zoiets op mijn blog starten, maar dan met een ruimere tijdsmarge en een wat andere opzet. Wie weet komt dat er nog ooit van!


Geef een reactie

