Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

Inspiratie Uitdaging Mei/Juni 2010 (Gesloten) 10 mei 2010

Filed under: Inspiratie Uitdaging — Mien @ 14:12

Deze uitdaging is verlengd met een maand!
Je hebt nu tot en met woensdag 30 juni de tijd om in te zenden.

Kom je voor het eerst op deze site kijken en heb je geen idee wat een Inspiratie Uitdaging is? Geen probleem, neem hier een kijkje voor meer informatie en ga de uitdaging aan! De vorige Inspiratie Uitdaging was wat mij betreft een groot succes met 4 prachtige en vooral creatieve inzendingen! Daarom ben ik weer op zoek gegaan naar een leuk thema voor de uitdaging van deze maand. Ik hoop dat dit nieuwe thema jullie net zo zal inspireren als dat de parfumflesjes dat deden. Dit maal maal mogen jullie aan de slag gaan met…..:

CD-hoesjes!

Cd's

Hoewel we tegenwoordig steeds meer downloaden van het internet weet ik zeker dat er in ieder huis wel een kast met cd’s staat. Persoonlijk verveel ik me vaak behoorlijk als mijn vriend de totale platenzaak van onder tot boven door aan het spitten is op zoek naar juweeltjes, zelf loop ik de winkel alleen in als ik van te voren weet welk album ik wil kopen, ik zie tenslotte niet aan het cd-hoesje hoe de plaat zal klinken. En om mezelf dan toch lekker bezig te houden ga ik altijd op zoek naar cd’s met mooi artwork. Jullie hebben vast ook wel eens een cd in je handen gehad waarvan het plaatje op het boekje eigenlijk een kunstwerk op zich was maar heb je je daar ooit door laten inspireren tijdens het doen van je make-up? Nee? Dan moet je dat nu zeker eens gaan proberen tijdens deze uitdaging! Hoe dat werkt lees je hieronder:

  • Je gaat op internet op zoek naar een plaatje van een CD-hoesje dat joú inspireerd tot een look. Geen idee waar te beginnen? Bekijk deze en deze site eens, duik in je eigen (of die van je vriend, vader of broer) CD-kast, google je favoriete artiest of loop de huidige top 40 eens door, je zal vast iets leuks tegenkomen!
  • Je gaat vervolgens aan de slag om een  look te maken die door jouw albumhoes geïnspireerd is en maakt er  foto’s van. Die plaats je online in een album op een eigen server, dus bijvoorbeeld op je eigen Photobucket- of Flickr-account. Heb je die niet en lukt het niet er één aan te maken? Vraag me gerust om hulp!
  • Die foto’s plaats je bij het artikel van deze uitdaging in een comment door een link naar het album met de foto’s te plaatsen. Maak alsjeblieft een nieuw album aan waar alleen de foto’s van deze uitdaging in staan, dat scheelt mij een hoop tijd met zoeken, zet hier ook de foto in waardoor je geïnspireerd bent, dat is een belangrijk deel van de uitdaging!
  • Als het het leuk vind mag je ook een klein stukje schrijven over hoe je op dit idee gekomen bent, dus bijvoorbeeld om welke CD het gaat en waarom je die hebt gekozen, welke producten je hebt gebruikt enzovoorts maar dat is niet verplicht.
  • Je hebt tot en met maandag 31 mei  woensdag 30 juni 23.59 om je foto’s te plaatsen: op 1 juli wordt de uitdaging gesloten.
  • Ik kies uit alle inzendingen een winnaar die 4 pigment samples naar keuze uit mijn persoonlijke MAC pigment-collectie (en dat zijn er nogal wat) mag kiezen. De winnaar krijgt van mij persoonlijk bericht via de e-mail en er verschijnt een artikel met een compilatie van de ingezonden look online waarin de winnaar bekend wordt gemaakt.

CD-hoesjes

Nog een aantal dingen om rekening mee te houden:

  • Laat inspireren door het plaatje van de CD. Het is dus niet de bedoeling dat je de look de artiest of het model op dat plaatje namaakt want dit is geen re-creatie uitdaging.
  • Foto’s mogen niet bewerkt worden met Photoshop of een soortgelijk programma, wel mag je, als je dat leuk vind, een gekleurde rand om je foto heen maken en er in mooie letters bijzetten om welke uitdaging of welke CD het gaat.
  • Jij mag bepalen hoe gek of neutraal je make-up is, dat hangt natuurlijk allemaal of van welk plaatje kiest. Wil je een look waarmee je ook gewoon naar school of naar je werk kan? Of doe je liever een ‘over the top’-feest look? Dat kan allemaal, wel zie ik liever make-up dan grime, dus liever geen compleet ge-schminckte gezichten.
  • Je hoeft absoluut niet ervaren met make-up te zijn! Iedereen mag en kan meedoen, behalve het prijsje dat verbonden is aan het winnen moet het vooral leuk zijn om mee te doen en jezelf uit te dagen, dat kan op elk niveau.
  • Probeer mooie foto’s te maken van je look zodat ik je creatie duidelijk kan zien maar onthoudt dat dit een make-up uitdaging is, en geen fotografie-, styling- of modellenwedstrijd!
  • Bij het kiezen van een winnaar hou ik met een aantal dingen rekening: je intepretatie van het thema en je gekozen foto, de originaliteit en creativiteit van de look en het idee erachter en natuurlijk de uitvoering van de look als geheel.
  • Ik heb er speficiek voor gekozen om zelf te ‘jureren’ en daar zit een gedachte achter: ik wil dat iedereen gelijke kansen heeft in het meedoen. Bij een publieksstemming zie je helaas nog wel eens vriendjespolitiek of wordt er gestemd op degene met het knapste gezichtje of de mooiste foto’s, dan kunnen deelnemers nog wel eens met een naar gevoel wegkomen van zo’n wedstrijd en dat wil ik graag voorkomen: iedereen mag meedoen en ik wens jullie heel veel plezier met deze uitdaging!

Bron foto’s: OnlyGizmos.com (1e foto) en Amazon.com (2e foto)

 

11 Responses to “Inspiratie Uitdaging Mei/Juni 2010 (Gesloten)”

  1. Annigje Says:

    Ohh wat gaaf! Ik ga op zoek naar een mooie cd en ik probeer zeker mee te doen :D

    Ik vind het zo leuk om op deze manier creatief bezig te zijn!

  2. lisanne Says:

    Oohw leuk! Ik heb er net al een gevonden waar ik graag een inspiratie mee wil doen en ik heb de aankomende periode af en toe wat meer vrij dus dat gaat helemaal goedkomen :D I’m in!

  3. xibalbablog Says:

    Oh wat super leuk zeg, als ik tijd en inspiratie heb doe ik mee!
    Haha, dat van die CD bakken doorspitten is herkenbaar, ik ben daar zo 1,5 uur zoet mee.

  4. […] jullie ook mee met de nieuwe contest van mei? Kijk hier voor het thema! Tags: 2B, 88 Palette Matte, Catrice, EDM, Essence, Hema, MAC, NYX, […]

  5. Mien Says:

    Ontzettend leuk om te zien dat jullie de uitdagingen zo enthousiast ontvangen! Ik ben benieuwd naar jullie creaties :D

  6. Lisanne Says:

    Ik krijg geen aparte map gemaakt waar je wel in zou kunnen omdat ik alles afscherm :( Is het dan handiger om de linkjes in een reply te mikken of om ze naar jou te mailen? Ik heb een stuk of 5 á 6 foto’s.

  7. Mien Says:

    Ik heb al een fantastische inzending binnen gekregen van Lisanne, geïnspireerd op een albumhoes van Tool.

    Bovendien wordt deze uitdaging verlengd en kun je dus de hele maand juni nog mee doen, kom dus maar op met die looks!

  8. Annigje Says:

    Oh wat fijn dat deze verlengd is! Ik wilde heel graag meedoen, maar had echt geen tijd om even rustig voor deze uitdaging te gaan zitten. Ik hoop dat het nu wel op tijd moet lukken!

    Ik vind het gewoon erg leuk om aan je uitdagingen mee te doen. Thanks voor het organiseren!


Geef een reactie

