Made up by Mien

Weblog van een make-upfanaat

Swatch – Essence #50 Hottie 10 mei 2010

Filed under: Nagellak — Mien @ 11:54

Zo mooi als deze kleur is, zo moeilijk is-ie om te fotograferen…

Daarom zal je bij deze post een heel klein beetje je fantasie moeten laten werken.

Essence – Multi Dimension Nail Polish #50 Hottie

Essence Hottie

Essence Hottie

Eerlijk gezegd vind ik de naam van dit lakje een beetje raar… Hottie? Als het nou een vurig rood of oranje kleur was geweest dan sloeg het tenminste nog ergens op maar dit lakje is paars. En wat voor paars?! Paars zoals paars bedoelt is: violet paars. Met hele fijne roze en blauwe shimmer en een fantastische glans, zelfs voordat je een topcoat aanbrengt. En dat maakt ‘m nou juist zo moeilijk te fotograferen: daar de ieniemienie blauwe glitterstjes komt de kleur op foto’s een stuk blauwer uit dan dat deze is en de glans zorgt voor ‘witter vlekken’. Op de randen van m’n nagels komt de kleur nog het meest tot z’n recht, toch zou je voor good mesure een klein tikje blauw weg moeten denken. De kleur is verder prachtig helder en wat minder donker dan de foto doet geloven. Mocht je een Kruitvat in de buurt hebben dan kun je natuurlijk altijd even het flesje gaan bekijken de kleur op mijn nagels komt daar namelijk behoorlijk goed mee overeen.

Verder zou ik deze nagellak willen typeren als een jelly. De lak is namelijk erg doorzichtig en haast waterig als je een eerste laagje aanbrengt en ontzettend mooi blijft glanzen. Dit zou ook een prima layering product zijn aangezien de kleur doorzichtig is maar toch mooi egaal opbrengt. Op de foto’s draag ik 3 laagjes om een volledig egaal dekkend effect te krijgen maar 2 laagjes zouden er ook zeker mee door kunnen. Tussen de laagjes door droogt de nagellak snel op wat erg fijn is. Maar na het maken van de foto’s kwam ik erachter dat -hoewel de lak droog was- deze nog niet compleet uitgehard was. Tot een paar uur na het lakken van mijn nagels kreeg ik er kreukels in: van m’n trui, deken, alles wat ik beetpakte. Ontzettend vervelend natuurlijk, want ik was juist zo blij dat de lak er zo mooi opzat. Wat ik wel moet vermelden is dat dit ook heel goed aan m’n topcoat kan liggen ik ben namelijk laatst geswitchd van een ‘quick dry’ van de Hema naar de Double Duty base/topcoat van Sally Hansen. Het fijne van een Quick Dry topcoat is niet alleen dat deze snel opdroogt maar ook dat hij de nagellak sneller uit laat harden. Waarschijnlijk doet het SH product dat ik nu gebruik dat niet. Sterker nog, het zou ook kunnen dat deze de nagellak juist weer kwetsbaarder maakt. Ik zal binnenkort weer een nieuw flesje Hema Quick Dry aanschaffen en dit lakje daarmee testen zodat ik jullie een eerlijke vergelijking kan geven.

De houdbaarheid van dit Essence lakje valt me trouwens ontzettend mee, inmiddels zit de kleur er al 2 en een halve dag op en ziet er nog onberispelijk uit (op de kreukels na dan). Een absolute winnaar wat mij betreft en een kleur die ik de kast van elke paarsliefhebber zou moeten staan, zeker aangezien de prijs van deze nagellak eigenlijk een lachertje is: €1,59. Waar haal je daar tegenwoordig nog een lekkere cappuccino of vers getapt pilsje voor? Precies, dan kan één flesje (8ml) er toch ook nog wel van af!

 

Geef een reactie

